Museu de Lleida

L’Assumpta de Torres de Segre present a l’exposició de Perejaume al MNAC

El Museu de Lleida: diocesà i comarcal ha cedit temporalment l’escultura de l’Assumpta, obra de Francesc Santacruz, per a l’exposició Maniobra de Perejaume, que es podrà veure al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) del 9 d’octubre de 2014 fins a l’11 de gener de 2015.

L’escultura de l’Assumpta, procedent de l’església parroquial de Torres de Segre, ocupa un lloc destacat dins del discurs expositiu del Museu de Lleida, en l’àmbit dedicat a l’època moderna i a l’art barroc. És una figura de fusta policromada, datada al 1679-1680, obra de l’escultor Francesc Santacruz, un dels més destacats del barroc català. Representa una Assumpta amb els braços estesos i el cap mirant amunt, amb dos àngels que l’acompanyen en l’enlairament. L’interès de Perejaume per aquesta obra, però, està centrat en els òvals que té l’escultura en la seva part posterior, doncs són l’element que l’artista destaca dins del seu projecte sobre aquesta figura geomètrica, que va plasmar en el llibre “Mareperlers i ovaladors”, i que ha estat el punt de partida de l’exposició del MNAC.

Maniobra de Perejaume proposa una mirada transversal sobre la creació artística catalana i la idea d’un possible fil conductor invisible que la faci reconeixible al llarg dels segles. La mostra reuneix prop de 130 peces entre pintures, dibuixos, escultures, objectes quotidians, textos literaris, documents, etc.