moixiganga de lleida 12destacat

DIM i Nit dels Museus 2019 al Museu de Lleida

Un any més, el Museu de Lleida celebra el Dia Internacional dels Museus (DIM) i la Nit dels Museus, que enguany té lloc el proper dissabte 18 de maig. Aquest cop, el lema proposat per l’ICOM és “Els museus com a eixos culturals: el futur de la tradició”.

Al museu volem potenciar dos conceptes fonamentals al voltant del lema del DIM: tradició i diversitat.

Tradició, incorporant la recerca i la recuperació que l’Esbart Dansaire Sícoris ha fet d’una dansa religiosa d’origen medieval, la “Moixiganga”, que es representarà a la plaça del museu durant la Nit dels Museus, a les 22h i a les 23h.

Diversitat, incidint en la història de Ponent a partir d’una de les cultures que ha fet una gran aportació a la nostra, com és l’islam. El museu la recordarà fent una visita teatralitzada a càrrec d’una morisca lleidatana que va ser obligada a marxar cap a l’exili. Les visites es faran també durant la Nit dels Museus, a les 20.15h, 21.15h i a les 22.15h.

A més, durant tot el Dia i a la Nit, entre les 20 i les 24h, portes obertes tant a l’exposició permanent del museu com a l’exposició temporal “Imatges per creure. Catòlics i protestants a Europa i Catalunya, segles XVI-XVIII”.

Nit dels Museus Lleida 2019

DIM_i_Nitdelsmuseus2019web