Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

El fil invisible: dones que cusen. Col·lecció d’indumentària de Victòria Antó

Sala d’exposicions temporals

Del 14 de maig al 9 d’agost de 2015

L’exposició El fil invisible: dones que cusen, organitzada pel Museu de Lleida: diocesà i comarcal, mostra 90 peces de roba pertanyents a la col·lecció d’indumentària de Victòria Antó. L’objectiu de l’exposició és, a banda de mostrar algunes de les peces més representatives de la col·lecció, donar a conèixer la importància del treball de les dones que cosien  durant el període comprès entre finals del segle XIX fins a mitjan segle XX. La mostra, comissariada per Rosa M. Martín i Ros, historiadora de tèxtils i indumentària, està articulada en tres grans eixos: l’aixovar femení (roba interior i roba de dormir), l’infantil i el de la llar. Els  objectes mostrats a cadascun d’aquests eixos palesen els gustos de l’època i posen en valor el llegat dels nostres avantpassats i el patrimoni de les nostres llars, alhora que dignifiquen el treball de les dones cosidores, i principalment, de les puntaires, pel seu domini de cosir filigranes de gran bellesa.

el fil invisible1

el fil invisible2