Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Sala d’exposicions temporals

Del 4 de desembre de 2019 al 2 de febrer de 2020

Entrada gratuïta

L’exposició Se’n parlave…i n’hi havie. Bruixeria a les terres de Ponent i Pirineu és una producció de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran que, al llarg de dos anys ha itinerat per la majoria dels museus de la Xarxa. La mostra, comissariada per l’historiador i professor de la Universitat de Barcelona Pau Castell, gira al voltant del fenomen de la bruixeria i és el resultat  de la recerca  duta a terme entre els anys 2015 i 2017 a tota la demarcació de Lleida.

La mostra combina les dos vessants que ha abordat la investigació: la històrica i l’etnològica. S’hi poden escoltar àudios, entre els quals alguns de persones que han viscut el fenomen de la bruixeria en primera persona; però també incorpora documentació històrica com llibres contra els mals encisos o les Ordinacions d’Àneu, estris quotidians de la casa vinculats a la bruixeria, i objectes utilitzats com a protecció contra maleficis o pots d’ungüents, a més de documents històrics i material que il·lustra les diferents conclusions a les quals ha arribat la recerca.

Descarregar la nota de premsa (pdf)

Activitats paral·leles

Nits Gastronòmiques