Exposició "Vestir la moda". Fins al 23 de juliol de 2017

Granados, de París a Goya

Sala d’exposicions temporals

Del 19 de gener al 30 d’abril de 2017

L’exposició, coproduïda pel Museu de Lleida i el Museu de la Música de Barcelona, commemora el 150 aniversari del naixement d’Enric Granados a Lleida i mostra el seu vessant més europeu, innovador i modernista. La mostra posa de relleu la seva connexió amb el París de la Belle Époque i les avantguardes del moment. Així mateix, reivindica el vincle del músic amb el modernisme i la dimensió europea i multidisciplinar de la seva obra.

La mostra, inclosa a la programació de l’Any Granados, està comissariada pel musicòleg Joaquim Rabaseda (@joaquimrabaseda) i està dividida en set àmbits que van des de l’arribada de Granados a París, l’any 1887, fins al moment de la seva relació amb la pintura de Goya. S’exposen partitures i documents originals del compositor. Entre els objectes que s’hi poden veure, destaca un tapís basat en la pintura La maja y los embozados de Goya, i el diploma amb què la ciutat de Lleida li va atorgar el títol de Fill Predilecte, que torna a la ciutat més de cent anys després de ser lliurat al mestre.

Descarregar la nota de premsa

expogranados1

expogranados2