vilarsdestacat

La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca. Terra, aigua i poder en el món iber

Sala d’exposicions temporals

Del 19 de maig al 31 de juliol de 2016

L’exposició La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca. Terra, aigua i poder en el món iber, organitzada conjuntament pel Museu de Lleida, la Universitat de Lleida i la Diputació de Lleida, mostra el resultat de més de 30 anys de treballs d’arqueologia, recerca i recuperació patrimonial que s’han dut a terme a la fortalesa ibèrica dels Vilars d’Arbeca, des del seu descobriment (1974) i l’inici de les excavacions (1985) fins a l’actualitat. Mostra, per primera vegada, un centenar d’objectes arqueològics recuperats a les excavacions, entre els quals hi ha ceràmica, molins, objectes metàl·lics, de pasta de vidre, etc, als quals s’han afegit cinc objectes emblemàtics de la col·lecció permanent del museu, procedents del jaciment de La Pedrera. L’exposició, comissariada pels professors de la UdL Emili Junyent i Joan B. López, es podrà visitar fins al 31 de juliol del 2016.

És la primera vegada que es fa una exposició d’aquestes característiques sobre aquest important jaciment arbequí. El Museu de Lleida aposta, doncs, per reforçar el discurs de la seva exposició permanent amb mostres temporals que ampliïn i actualitzin el discurs, en complicitat amb el territori i amb les institucions que hi treballen. La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca. Terra, aigua i poder en el món iber itinerarà, primer, a Arbeca, on es presentarà la tardor del 2016, i després a Barcelona, al Museu d’Arqueologia de Catalunya, on arribarà al 2017, fet que palesa la importància de la Fortalesa dels Vilars en el discurs històric del país.

Descarregar la nota de premsa (pdf)

vilars1vilars2vilars3vilars4vilars5