Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Fem d’arqueòlegs, descobrim la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca

Amb motiu de l’exposició temàtica dedicada a aquest jaciment, el Museu de Lleida, conjuntament amb l’Ajuntament d’Arbeca, proposa una experiència educativa que permetrà evocar com vivien els nostres avantpassats: els ibers.

Activitat adreçada a alumnat de Cicle superior i Secundària que permetrà descobrir la civilització ibèrica: vida quotiana, creences, estructures de poder, artesania, la guerra…  A la visita dinamitzada a l’exposició s’incorporaran elements d’indumentària ibèrica, la descoberta d’enigmes relacionats amb l’exposició i la maleta de l’arqueòleg. Tot seguit, ens desplaçarem al jaciment dels Vilars per continuar amb l’experiència.

Aquesta proposta compta amb la col·laboració dels CRP de les Garrigues, del Pla d’Urgell i del Segrià i de l’escola pública Albirka d’Arbeca.

Dates a Arbeca: del 3 d’octubre al 18 de novembre de 2016
Durada total: 2h 15’ (visita a l’exposició: 1h 15’), (visita al jaciment: 1h)
Horaris: de dilluns a divendres de 10h a 14h
Lloc: Arbeca. Casal República d’Arbeca (Plaça de la Unió Republicana s/n) i jaciment dels Vilars.
Preu alumnes: 2€

Reserves al Museu de Lleida al telèfon 973283075 o al correu-e reserves@museudelleida.cat

Material didàctic:
Primària cicle superior i Secundària
Línia de temps interactiva. Material previ per treballar a l’aula
Enigmes del comerç (PDF)
Enigmes de mites i creences (PDF)
Enigmes de la vida quotidiana (PDF)
Enigmes de la guerra (PDF)
Maleta i indumentària de l’arqueòleg
Per saber més de l’exposició visioneu:
Vídeo de la inauguració de l’exposició “La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca”