Slide background

Visita el museu!

Slide background

Programa educatiu del Museu de Lleida 2025 - 2026

Slide background

empordadestacat

El Museu de Lleida exposa una marededeu del Museu de l’Empordà, tancat per reformes

El Museu de Lleida exposa, de manera temporal, una marededeu procedent del Museu de l’Empordà, mentre durin les obres de reforma de l’entrada del museu. L’acció s’emmarca en el projecte “Exposat per reformes”, en què 23 obres de la col·lecció del museu empordanès es podran veure a sis museus de Catalunya

La Verge de la Llet, una talla de fusta policromada del segle XIV, s’ha instal·lat a l’àmbit del romànic, on dialoga amb altres obres amb aquesta mateixa representació, com la marededeu del frontal de Rigatell o la procedent de Montmagastre, que és la que hem triat per emparellar i posar en diàleg. Les dos obres, de períodes diferents, la de Montmagastre més primerenca i la del Museu de l’Empordà més tardana, presenten una mateixa tipologia iconogràfica que ens mostra a Maria en la seva versió més humanitzada, com a mare que alleta el seu fill.

El Museu de l’Empordà ha cedit obres a sis museus de la Xarxa de Museus d’Art de Catalunya: Museu d’Art de Cerdanyola, Museu d’Art de Girona, Museu d’Art Modern de Tarragona, Museu de la Garrotxa, Museu de Lleida i Museu Víctor Balaguer.

La Verge de la Llet del Museu de l’Empordà estarà exposada al Museu de Lleida fins al 9 de gener de 2022. Durant aquest període el museu organitzarà visites guiades per explicar l’origen d’aquesta iconografia i com evoluciona al llarg del temps. Les visites, “Dona’m pit! La Verge de la Llet”, aniran a càrrec de la conservadora del museu, Esther Balasch, i es faran els següents dies:

-          Dijous 28 d’octubre, a les 19.00 h

-          Diumenge 14 de novembre, a les 12.00 h

-          Dijous 22 de desembre, a les 19.00 h

-          Diumenge 9 de gener, a les 12.00 h

 

empordaweb