Exposició "Fams i abundàncies". Fins al 19 de novembre de 2017

Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

destacatweb

Inauguració de l’exposició “Fams i abundàncies”

El proper dijous 7 de setembre s’inaugura al Museu de Lleida l’exposició Fams i abundàncies, el primer projecte expositiu conjunt de la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya. La mostra, comissariada per Josep Maria Solias, reflexiona sobre com la gana i la inseguretat han perseguit la humanitat des dels seus inicis.

Famis i abundàncies explica l’evolució històrica de Catalunya a partir de la fam i la lluita per tractar d’evitar-la. L’exposició consta de 14 àmbits que mostren més d’una seixantena d’objectes, cedits pels museus que integren la Xarxa, que reflecteixen la vida quotidiana a Catalunya al llarg de la història.

La Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya té l’objectiu de reforçar i consolidar la memòria col·lectiva del poble català tot potenciant i dinamitzant aquells museus i monuments que ajudin a entendre l’evolució històrica del nostre país, en reafirmin la seva identitat i la projectin cap al futur. La Xarxa està formada per 11 museus: Museu de Terrassa, Museu Torre Balldovina de Santa Coloma de Gramenet, Museu Comarcal de Cervera, Museu de Cambrils, Museu d’Història de l’Hospitalet, Museu d’Història de la Ciutat de Girona, Museu d’Història dels Jueus de Girona, Casa Museu Verdaguer de Folgueroles, Museu de Tortosa, Museu d’Història de Catalunya i Museu de Lleida.

Descarregar la invitació (pdf)