Exposició "Fams i abundàncies". Fins al 19 de novembre de 2017

Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

vestirmodadestacada

Vestir la moda. Modes de vestir a les terres de Lleida (segles XVIII-XX)

Sala d’exposicions temporals

Del 9 de maig al 23 de juliol de 2017

L’exposició Vestir la moda. Modes de vestir a les terres de Lleida (segles XVIII-XX), comissariada per Rosa Figueras, és una producció itinerant de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, que ja s’ha vist al Museu de la Noguera, a l’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, al Museu de Cervera i al Museu Comarcal d’Urgell-Tàrrega.

Des del 9 de maig i fins al 23 de juliol, la mostra es podrà visitar al Museu de Lleida amb algunes novetats. Es mostren una seixantena d’objectes dels segles XVIII, XIX i inicis del XX, procedents de cinc museus de les terres de Lleida (Museu de la Noguera, Museu Comarcal de Cervera, Museu Comarcal de l’Urgell, Ecomuseu de les Valls d’Àneu i Museu de Lleida). La novetat de la mostra del Museu de Lleida és la incorporació a l’exposició d’una trentena de pintures i escultures procedents del Museu d’Art Jaume Morera de Lleida, a més de fotografies procedents de diverses institucions. Miquel Viladrich, Jaume Morera, Manuel Villegas, Xavier Gosé, Baldomer Gili Roig, Lluís Masriera, Santiago Rusiñol i altres, són els pintors que complementen els vestits i altres objectes, de manera que donen a conèixer el volum i la personalitat de les diferents peces de roba i dels guarniments que ens presenta l’exposició. La mostra, a més, presenta la que, segurament, és la millor obra de Viladrich, “L’alcalde d’Almatret”, prestada per a l’ocasió per la Diputació de Lleida.

Descarregar la nota de premsa (pdf)

Vídeo de l’exposició

vestirmoda1