Programa educatiu del Museu de Lleida 2018 - 2019

florentins

Vespre florentí al Museu de Lleida

El proper dijous 20 de juny us proposem passar amb nosaltres un vespre florentí en companyia de Josep Minguell i Vicenç Villatoro, que presentaran les seves noves publicacions, que tenen com a teló de fons la Florència del Renaixement.

El llibre de Josep Minguell, Crònica d’un pintor de frescos. Tàrrega · Florència (Edicions i Publicacions de la Universitat de Lleida), parla de la descoberta de les discutides pintures de la cúpula de la catedral de Florència i les vivències de l’autor pintant dalt de les bastides de Santa Maria de l’Alba de Tàrrega. Relats paral·lels que condueixen al lector al desconegut món dels pintors de frescos.

De la seva banda, el llibre Massa foc. Diàlegs extremament apòcrifs entre Savonarola i Maquiavel (Editorial Pòrtic), de Vicenç Villatoro, està ambientat a finals del segle XV, a la Florència dels Mèdici, una ciutat rica i culta, però també corrupta i violenta, que entra en crisi. Contra ella s’aixequen dues personalitats fascinants, que representen projectes antagònics. Savonarola proposa un integrisme sagrat que portarà a les fogueres de les vanitats i a una apoteosi de foc. Maquiavel defensa el retorn als valors cívics i patriòtics de la vella República clàssica. Les converses imaginàries entre els dos personatges ens transporten fins a l’actualitat.

Vespre florentí (Descarregar el pdf)

vespreflorentí