Programa educatiu del Museu de Lleida 2018 - 2019

Museu de Lleida diocesà i comarcal   00.34.973283075

Un conveni entre el Museu de Lleida i el Centre Integral d’FP Ilerna permetrà visitar les col·leccions des del vessant del joc

El conveni de col·laboració entre el Museu de Lleida i el Centre Integral de Formació Professional Ilerna de Lleida ha possibilitat la creació d’una app i un videojoc interactius, que tenen l’objectiu d’apropar les col·leccions del museu a través dels dispositius mòbils i des del punt de vista de la gamificació, és a dir, a través del joc.

La gamificació té com a objectiu atreure nous públics i, en el cas del Museu de Lleida, sobretot a públic juvenil i familiar; a més, es pretén involucrar els visitants amb el contingut de les col·leccions i transmetre coneixements a través d’una narració que permeti la interacció. En resum, viure una experiència d’aprenentatge a través del joc.

El conveni amb Ilerna, signat l’any 2017, ha facilitat en primer lloc l’elaboració de l’app Origen, que va ser premiada l’any passat com a Millor projecte InnovaFP de Catalunya pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; aquesta app està en procés de millora per a la seva implantació.

Actualment s’està acabant d’enllestir un segon producte: un videojoc anomenat El Tresor de Medusa. Està protagonitzat per un personatge heroic (Perseu o Hipòlita), que ha de seguir una història (storyline) i superar una sèrie de reptes per aconseguir el seu objectiu principal. Mitjançant la Realitat Augmentada (AR) el visitant podrà visualitzar imatges, models en 3D en moviment en informació física ja existent. L’objectiu és posar en valor els àmbits dels ilergets i d’Ilerda de la col·lecció permanent del museu. L’experiència permetrà el visitant descobrir la nostra història i recrear virtualment personatges històrics i mitològics del nostre passat. Una primera fase s’implementarà durant el curs escolar 2019-2020 i una segona fase, en què s’abordarà el tema de la romanització i la ciutat romana, el curs següent.

Conveni de col·laboració

El conveni de col·laboració entre el Museu de Lleida i el Centre Integral d’FP Ilerna es va signar l’any 2017 en el marc del programa InnovaFP, que facilita el traspàs de tecnologia i talent dels centres de formació professional cap a les empreses i afavoreix la vinculació d’aquests amb el seu entorn social. El conveni promou les sinèrgies entre les dos institucions i, de moment, ha donat com a fruit l’elaboració d’aquesta app i el videojoc, elaborats pels alumnes i professors del Cicle formatiu de grau superior d’Animacions 3D, jocs i entorns interactius d’Ilerna.

Les dos propostes interactives s’implementaran en breu al Museu de Lleida, primer amb el públic escolar, per després introduir-les al públic familiar i juvenil.

Cal destacar, també, la col·laboració en aquest projecte dels professionals del Camp d’Aprenentatge de la Noguera, el Grup d’Investigació Prehistòrica (GIP) de la Universitat de Lleida (UdL) i del Servei d’Arqueologia de la Paeria, pel que respecta als criteris de divulgació científics, històrics i arqueològics; així com de l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) i de l’Escola d’idiomes Yes We Can English per tot allò que afecta als criteris idiomàtics.

ludimusweb