Programa educatiu del Museu de Lleida 2018 - 2019

nens2019

Tres nous itineraris didàctics per al curs 2018-2019

El Museu de Lleida oferirà tres novetats per al curs escolar vinent, dos d’elles relacionades amb dos exposicions temporals i la tercera, emmarcada en el Projecte Comú de Lectura de les Biblioteques de Catalunya.

L’oferta educativa del Museu de Lleida s’estructura en una quinzena d’itineraris temàtics, que aborden un gran ventall d’àrees de coneixement, que s’adapten a tots els cicles educatius i que ofereixen la possibilitat de visitar i conèixer les col·leccions del museu des de diferents vessants.

Per al curs 2018-2019 s’han afegit al programa tres itineraris nous:

-       La Mediterrània del segle XX. Realitats i mirades des de Lleida, relacionat amb l’exposició temporal del mateix nom que es veurà al Museu de Lleida l’últim trimestre de 2018. L’itinerari estarà protagonitzat pel principals fets que s’han esdevingut a la Mediterrània del segle XX i de quina manera s’hi ha relacionat Lleida i el seu territori. L’alumnat relacionarà fotografies, esdeveniments i personatges amb l’objectiu d’establir connexions entre el segle XX i l’actualitat.

-       Imatges per creure, vinculat a l’exposició temporal del mateix nom, que es podrà visitar durant el primer trimestre de 2019. L’exposició farà palès el paper del gravat i de la irrupció de la impremta com a eines propagandístiques en l’època moderna. L’itinerari farà èmfasi en aquests conceptes i els situarà en el context de les terres de Lleida.

-       Les mil i una nits, s’emmarca en el Projecte Comú de Lectura de la Xarxa de Biblioteques de Catalunya, amb el qual el Museu de Lleida ja fa anys que hi col·labora. Enguany es treballarà l’obra literària “Les mil i una nits”, una antologia de contes orientals que ha esdevingut un clàssic de la literatura universal. L’activitat proposada pel museu estarà centrada en l’àmbit d’Al-Àndalus, a més de recrear una llar andalusí a l’aula didàctica.

Aquestes novetats s’afegeixen a la resta d’itineraris ja consolidats: Fem d’arqueòlegs a la prehistòria; Fem d’arqueòlegs. Ibers i romans; Descobrim el museu amb Roald Dahl; El Camí de Sant Jaume; Animalia; Mites i llegendes; Tècniques artístiques; Història de l’alimentació; Les tres cultures a la Lleida medieval; Del romànic al barroc; i El Museu hospitalari.

Més de 10.700 alumnes han visitat el museu durant el curs escolar 2017-2018

Un total de 10.752 alumnes han visitat el Museu de Lleida durant el curs 2017-2018, el que representa un increment del 15% respecte al curs escolar anterior, en que el van visitar 9.352.

Per itineraris, els més demandats han estat: Fem d’arqueòlegs a la prehistòria; Fem d’arqueòlegs. Ibers i romans; Animalia; Tècniques artístiques; Descobrim el Museu amb Roald Dahl; i Pinotxo i l’artesà de la fusta

DESCARREGAR EL PROGRAMA EDUCATIU 2018-2019