Programa educatiu del Museu de Lleida 2018 - 2019

tornaveus2

Tornaveus presenta el seu primer disc a l’església romànica de Sant Martí

L’agrupació vocal Tornaveus presenta aquest dissabte, 15 de setembre, el seu primer disc a l’església romànica de Sant Martí. El concert està organitzat conjuntament per Tornaveus i el Museu de Lleida, i compta amb la col·laboració del Centre d’Estudis Comarcals del Segrià.

El grup Tornaveus està format per quatre veus femenines i una de masculina, i es caracteritza per cantar sense l’acompanyament de cap instrument musical. El seu repertori abraça des de cançons religioses fins a l’altres amb tocs humorístics i ‘picants’, sempre procedents de la tradició oral del Mediterrani occidental.

Els integrants d’aquesta formació (Jaume Ayats, Heura Gaya, Anaís Falcó, Iris Gayete i Ester G. Llop) es van reunir per primera vegada l’any 2011 i, des de llavors, han participat en festivals i concerts per tot Catalunya, País Valencià, la Catalunya Nord, Occitània, el País Basc i Sardenya. Es presenten com un grup de polifonia tradicional catalana format per investigadors sobre músiques de tradició oral, que han treballat arreu dels territoris de parla catalana; i que han traslladat al seu espectacle els cants, les fórmules polifòniques i les maneres de cantar que han extret dels resultats sobre les seves recerques de camp.

Al Museu de Lleida ja vam gaudir d’una actuació seva l’any 2014.

tornaveus lleida retocs contorns