Exposició "Vestir la moda". Fins al 23 de juliol de 2017

Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

Imagen 003

Setmana Santa al Museu de Lleida

Si aquests dies visiteu el Museu de Lleida, podreu gaudir de l’exposició Granados, de París a Goyaque fins al 30 d’abril mostra el vessant més europeu, innovador i modernista del músic lleidatà. Coproduïda pel Museu de Lleida i el Museu de la Música de Barcelona, l’exposició commemora el 150 aniversari del naixement de Granados a Lleida.

expogranados

Així mateix, a l’exposició permanent del museu trobareu les recents incorporacions de la col·lecció: quatre de les cinc taules gòtiques de les cinc que va dipositar el departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya el passat 3 de març, procedents del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), així com un calvari d’època romànica, de Tragó de Noguera, i que també es conservava al MNAC.

Les cinc taules gòtiques formaven part del retaule major de l’antiga església de Sant Joan de Lleida i mostren escenes de la vida de Sant Joan Baptista. El conjunt va ser executat entre els anys 1473 i 1482 per Pere Garcia de Benavarri, un dels principals pintors del gòtic a les terres de Lleida i la Franja, i és un dels encàrrecs més importants de la seva carrera. El calvari dit de Tragó de Noguera està datat entre el darrer quart del segle XII i el primer quart del segle XIII, i està fet en fusta policromada i talles aplicades. Així mateix, també es pot visitar l’arqueta amatòria procedent del monestir de Bellpuig de les Avellanes, datada a principis del segle XV, i que havia embolcallat la relíquia de la Santa Sandàlia, una de les més importants de les terres de Lleida. La peça va ser adquirida el 2015 en subhasta pel Departament de Cultura i ha estat ubicada a l’exposició permanent recentment.

Calvari de Tragó de Noguera

Per últim, cal recordar que el museu estarà obert Divendres Sant, de 10 a 14 hores; dissabte de 10 a 14 h i de 16 a 18 h; i diumenge de 10 a 14 h. Dilluns de Pasqua el museu romandrà tancat.