Exposició "Vestir la moda". Fins al 23 de juliol de 2017

Ramon Llull i l’encontre entre cultures. Raimundus christianus arabicus

Sala d’exposicions temporals

Del 7 de setembre al 30 d’octubre de 2016

L’exposició és una producció de l’Institut Europeu de la Mediterrània (IEMed) que es va fer per commemorar el 700 aniversari de la mort de Ramon Llull, filòsof, escriptor i intel·lectual universal de la cultura catalana. La mostra s’inclou en els actes de l’Espai Cultura 2016, una iniciativa dels Serveis Territorials de Cultura a Lleida.

L’exposició fa un recorregut per la vida i l’obra del pensador mallorquí Ramon Llull i està dividida en 10 àmbits que parlen del context mediterrani medieval en què va viure Llull, passant per la informació sobre el propi personatge, fent un recorregut pel seu projecte missional, intel·lectual i polític, per acabar mostrant la increïble difusió que Ramon Llull ha tingut a Europa des de la seva mort.

La singularitat de l’exposició del Museu de Lleida és el conjunt d’objectes que s’hi mostren, entre els quals destaquen l’única còpia coneguda del testament de Ramon Llull, que mai abans havia estat exposada; o el Reliquiari del Sant Drap, la relíquia més important que mai hi ha hagut a Lleida, a més d’altres objectes (fins a una cinquantena), que complementen els diferents àmbits de la mostra.

Nota premsa exposició

llull1