Visita el museu!

Què tenim sota els peus? 550 milions d’anys d’evolució a Ponent i el Pirineu

Sala d’exposicions temporals

Del 15 de setembre de 2022 al 12 de febrer de 2023

L’exposició “Què tenim sota els peus? 550 milions d’anys d’evolució a Ponent i el Pirineu” és una producció itinerant de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, que ara arriba a Lleida amb novetats. Entre les novetats que destaquen en el muntatge del Museu de Lleida hi ha la reconstrucció hiperrealista d’una nova espècie de dinosaure titanosaure, l’Abditosaure, i la d’un rèptil volador o pterosaure; les rèpliques d’un húmer de titanosaure i d’una extremitat d’hadrosaure Adynomosaurus; i un niu d’ous de dinosaure original. Aquests elements s’afegeixen als 120 fòssils i roques recollits en 22 localitats de Ponent i el Pirineu i les cinc reproduccions d’altres animals ja extingits, com un rèptil marí únic a Catalunya, localitzat a Alòs de Balaguer i el vertebrat més antic que va habitar les terres de Lleida fa 270 milions d’anys, que ja s’han vist als altres museus de la Xarxa que han acollit la mostra.

La mostra fa un recorregut per 550 milions d’anys i permet conèixer la diversitat geològica i biològica de Ponent i el Pirineu, a través de fòssils, roques i reconstruccions d’animals ja extingits. La mostra compta amb el suport del Geoparc mundial UNESCO Orígens, i està comissariada pels paleontòlegs Àngel Galobart i Rodrigo Gaete

Nota de premsa

Fotos: Santi Iglesias