Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

cursescolardestacat

Programa educatiu per al curs 2017-2018 al Museu de Lleida

El Museu de Lleida ja té disponible l’oferta educativa per al curs 2017-2018, a la qual incorpora quatre itineraris nous, que s’afegeixen al programa didàctic ja existent. L’oferta educativa del Museu de Lleida s’estructura en una sèrie d’itineraris temàtics que aborden un gran ventall d’àrees de coneixement adaptades a tots els cicles educatius.

Novetats per al curs 2017-2018

Pel que fa a les novetats, la primera és  l’itinerari ‘La Història en un tupper’, vinculat a l’exposició Fams i abundàncies, que es podrà veure al museu des de principis de setembre fins al 19 de novembre. La mostra, produïda per la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya, posa de manifest l’evolució de l’alimentació humana lligada als diferents esdeveniments històrics i socials, des de la prehistòria fins a l’actualitat. La proposta didàctica ofereix una visita guiada al voltant de la cultura de l’alimentació per entendre com va condicionar l’evolució de la humanitat. L’activitat també compta amb un seguit de ‘tuppers’ que, a més de ser mostres dels diferents recipients d’aliments segons cada època, ens introdueixen els aliments principals que van revolucionar les diferents fases d’aquesta evolució. L’itinerari serveix per reflexionar sobre diferents temàtiques relacionades amb els aliments com: els hàbits alimentaris, les tècniques de cocció i conservació dels aliments, els conflictes bèl·lics, la religió, la salut, el clima o la literatura.

Un altre dels itineraris que s’incorpora a l’oferta educativa del museu aquest curs vinent és el de ‘Fem d’arqueòlegs a la prehistòria’, que permet descobrir els alumnes un moment molt important d’aquesta etapa històrica: el pas del paleolític al neolític. Es tracta d’un itinerari sorgit després de les jornades de treball que es van dur a terme durant el Seminari “L’arqueologia com a recurs educatiu”, celebrat al Museu de Lleida durant els dos cursos anteriors. Per treballar aquest itinerari s’ha reconstruït un campament nòmada a l’aula didàctica i els alumnes més grans, a més, compten amb un ‘kit’ d’arqueòleg, que els permet descobrir els secrets de l’arqueologia.

Així mateix, s’afegeix a l’oferta didàctica l’itinerari ‘Fem d’arqueòlegs. Ibers i romans’, que permet conèixer com vivien els nostres avantpassats ibers i romans mitjançant indumentària i pentinats de l’època, a més d’una maleta didàctica i maquetes interactives. Per al cicle superior de primària i secundària hi ha també un ‘kit’ d’arqueòleg. Cal destacar que aquest itinerari ja s’ha anat implementant durant aquest curs passat, en el marc de l’exposició dedicada a la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca, i ara s’ofereix durant tot el curs i adreçat a tots els nivells escolars.

Per últim, i dins del marc del Projecte Comú de Lectura de la Xarxa de Biblioteques de Catalunya, amb la qual el museu ja porta col·laborant diversos anys, enguany s’ofereix l’itinerari ‘Descobrim el museu amb Roald Dahl’, que descobreix aspectes de l’imaginari del novel·lista, escriptor de contes i guionista Roald Dahl, creador de personatges memorables i tot un mestre de la narració.

Aquestes novetats s’afegeixen als itineraris ja existents adaptats als diferents nivells escolars:

-       Pinotxo i l’artesà de la fusta

-       El Camí de Sant Jaume

-       Animalia

-       Mites i llegendes

-       Tècniques artístiques

-       Història de l’alimentació

-       Les tres cultures de la Lleida medieval

-       Del romànic al gòtic

-       Descobrim la Lleida del barroc

A més, es continua oferint l’activitat ‘El museu hospitalari’, que té l’objectiu d’atendre les nenes i nens amb necessitats educatives especials i que es troben ingressats en centres hospitalaris.

Més de 9.000 alumnes han visitat el museu durant el curs 2016-2017

Un total de 9.352 escolars han visitat el Museu de Lleida durant el curs 2016-2017, davant dels 6.239 del curs passat, el que representa un increment del 49,90%. Els grups escolars que han visitat el museu comprenen des de l’educació infantil a la universitària.

D’aquests nou mil i escaig, 7103 han realitzat algun dels itineraris educatius que ofereix el museu. Els més demandats del curs que ara ha acabat han estat els relacionats amb les exposicions temporals sobre Ramon Llull i la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca.

Oferta educativa curs 2017-2018 Infantil i Primària

Oferta educativa curs 2017-2018 Secundària, Batxillerat i Cicles