Programa educatiu del Museu de Lleida 2021 - 2022

programaeducatiudestacat

Programa educatiu escolar 2021-2022

Ja està disponible el programa educatiu per al curs 2021-2022. Enguany, posarem l’accent a reivindicar les identitats de gènere a partir de la descoberta de les col·leccions del museu. Com a novetat, aquest curs afegim noves experiències educatives que permetran a l’alumnat descobrir les col·leccions del museu i del patrimoni de les terres de Lleida: d’una banda, l’itinerari “Històries diverses”, que ens proposa redescobrir el museu en clau de gènere, i de l’altra, les propostes educatives vinculades a les exposicions temporals “Art primer” i “L’esplendor de la Lleida del segle XVI”.

L’itinerari “Històries diverses” proposa una relectura del discurs històric del museu des de la perspectiva de gènere. A través d’una selecció d’objectes, es fa una revisió de la col·lecció del museu a partir de conceptes com la maternitat, les diversitats familiars, l’interseccionalitat, els rols de poder, cànons i representacions històriques, i finalment, les identitats, expressions i orientacions de gènere.

Pel que fa a l’itinerari vinculat a l’exposició “Art primer. Artistes de la prehistòria”, l’alumnat viatjarà al passat a la recerca dels orígens de l’art, fent una especial referència a l’art rupestre llevantí, una de les expressions artístiques més originals sorgides, tant a Catalunya com a la resta de l’àrea mediterrània peninsular, fa més de 7.000 anys.

L’altra de les grans exposicions d’aquest curs serà “L’esplendor de la Lleida del segle XVI”, un retrat de la Lleida de les primeres dècades d’aquest segle, una ciutat que que es veu immersa en un context de canvis geopolítics europeus vers l’Atlàntic, arran de l’arribada a Amèrica, i per la pèrdua de pes polític i econòmic de la Corona d’Aragó.

Per últim, cal recordar que la situació de pandèmia ens obliga a seguir sent prudents i, alhora, replantejar les pautes d’accessibilitat i gaudi de les nostres col·leccions. Pel que fa als grups escolars, el museu adoptarà les recomanacions sociosanitàries que tant el Departament de Cultura com el Departament d’Educació tinguin previstes per a les visites guiades i per als grups classe.

Descarregar el programa educatiu (PDF)

programaedweb