Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

Sala d’exposicions temporals

Del 7 de març al 22 d’abril de 2018

Entrada gratuïta

L’exposició inclou 24 fotografies en blanc i negre de rostres pixelats de presos polítics a Espanya, entre els quals hi ha el vicepresident Oriol Junqueras i l’expresident de l’ANC Jordi Sànchez, a més d’activistes del 15-M, els joves detinguts a Altsasu per una baralla amb guàrdies civils fora de servei o els titellaires de Madrid, entre d’altres. Les fotografies van acompanyades d’un breu text explicatiu que, sense dir cap nom, permet identificar les persones retratades.

L’autor de les fotografies, l’artista espanyol Santiago Sierra, viu i treballa a Madrid. Ha exposat en importants museus, centres d’art i galeries de tot el món i la seva obra està representada per importants galeries d’arreu. L’any 2010 va ser guardonat amb el Premi Nacional d’Arts Plàstiques d’Espanya “per la seva obra crítica, que reflexiona sobre l’explotació i l’exclusió de les persones, i genera un debat sobre les estructures de poder…”. Sierra va rebutjar el premi l’endemà d’haver-li estat concedit a través d’una carta adreçada a la ministra de Cultura, en què criticava l’estat.

Vídeo del muntatge

presospolitics1