Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Nens

Presentació del programa educatiu del Museu de Lleida per al curs 2013-2014

El Museu de Lleida: diocesà i comarcal presenta l’oferta educativa per al curs 2013-2014 amb dues novetats: un nou itinerari, Mites i llegendes, i visites de l’itinerari Animalia en diferents idiomes (català, castellà, francès, anglès i alemany), adreçades al cicle superior de Primària i als alumnes de Secundària i Batxillerat. Aquestes novetats s’afegeixen a l’oferta ja existent d’itineraris educatius de diverses temàtiques, adaptats a tots els nivells escolars.

Mites i llegendes, a la recerca del món imaginari aborda els mites i llegendes aportats per les diferents cultures i civilitzacions representats a les col·leccions exposades al Museu. Aquest itinerari sorgeix d’un projecte de la Xarxa de biblioteques escolars de les comarques de Lleida, de la qual el Museu n’és membre, i gira al voltant del llibre de Lewis Carroll “Alícia en el país de les meravelles”.

Pel que fa a Animalia, aquest curs s’oferirà en diversos idiomes, adreçat als estudiants del cicle superior de Primària i als de Secundària i Batxillerat. Així, es podrà escollir entre el català, el castellà, el francès, l’anglès o l’alemany, experiència que ja es va iniciar el curs passat amb alumnes de l’Escola Oficial d’Idiomes de Lleida (EOI), mercès a un conveni de col·laboració signat al desembre del 2012 entre l’EOI i el Museu de Lleida.

Aquestes dos novetats s’afegeixen als itineraris ja existents, adaptats als diferents nivells escolars: Història de l’alimentació; Tècniques Artístiques; El Camí de Sant Jaume; Islam i Feudalisme; Seu Vella; De la Prehistòria a Roma; Del Romànic al Gòtic; Del Gòtic al Barroc; El Camí del Saber; i el ja citat Animalia. A més, cal recordar que el Museu de Lleida compta amb el programa El Museu hospitalari, que té com a objectiu atendre els nens i nenes amb necessitats educatives especials, i en què els tècnics del Museu traslladen l’oferta educativa fins als centres hospitalaris on es troben ingressats.

Els diferents itineraris s’articulen al voltant de visites guiades que es combinen amb tallers més pràctics, que expliquen, a través de les col·leccions exposades, la història social i artística, la diversitat cultural, les tècniques artístiques, la música, la descoberta del medi o el coneixement científic, entre d’altres temes.