Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

portadaespolidestacat

Presentació del llibre “Espoli: del museu al jutjat” de Jordi Campillo i Susana Romero

El proper 28 de febrer el Museu de Lleida acollirà la presentació del llibre Espoli: del museu al jutjat. Les infraccions penals contra el patrimoni historicoartístic a Catalunya (1983-2015), de Jordi Campillo i Susana Romero, editat per Rafael Dalmau, editor. El llibre és un recull exhaustiu (periodístic, historiogràfic i legal) que posa de manifest el perill que corren els bens culturals. Els autors aborden la qüestió des de diversos punts de vista; fan un recull exhaustiu de les notícies aparegudes a la premsa durant les últimes dècades, analitzen les lleis penals sobre el patrimoni històric, artístic i arqueològic, i exposen les dificultats a l’hora de quantificar els actes delictius comesos sobre el patrimoni. Entre els casos que hi ha al llibre figuren els del Tresor de la Catedral de Tarragona, el del Beat de Liébana de la seu d’Urgell o el del Museu Diocesà de Solsona.

Pel que fa als autors, Jordi Campillo és doctor en Història Antiga i Arqueologia per la Universitat de Barcelona. Ha dirigit diverses excavacions arqueològiques i ha participat en les expedicions catalanes a Oxirrinc (Egipte) i Althiburos (Tunísia). Per la seva banda, Susana Romero és fiscal en actiu. L’any 2008 va crear i va assumir la coordinació de la Fiscalia de Patrimoni Històric de Barcelona, càrrec que va ocupar fins al 2009.

Descarregar el targetó (pdf)

presentacio Campillo i Romero