Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

fiadestacat

Presentació de l’exposició “Fams i abundàncies”

Avui s’ha presentat l’exposició Fams i abundàncies, que s’inaugura aquesta tarda, una mostra que reflexiona sobre el diàleg entre fam i història i que és el primer projecte expositiu conjunt de la Xarxa de Museus d’Història i Monuments de Catalunya (xMHCat). La presentació ha anat a càrrec de Josep Giralt, director del Museu de Lleida i de Daniel Solé, coordinador de la xMHCat.

La mostra, comissariada per Josep Maria Solias, reflexiona sobre com la gana i la inseguretat han perseguit la humanitat des dels seus inicis.

Fams i abundàncies explica l’evolució històrica de Catalunya a partir de la fam i la lluita per tractar d’evitar-la. L’exposició consta de 14 àmbits que mostren més d’una seixantena d’objectes, cedits pels museus que integren la Xarxa, que reflecteixen la vida quotidiana a Catalunya al llarg de la història.

Descarregar la nota de premsa (pdf)

rpfiaweb