Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

@Museu de Lleida: diocesà i comarcal (Jordi V. Pou)

Presentació de la reproducció de la taula de Sant Blai a El Gaió

Aquest vespre tindrà lloc a l’església de Sant Andreu d’El Gaió la presentació de la reproducció de la taula de Sant Blai, obra pertanyent als fons del Museu de Lleida i que es conserva al culte a l’església de Sant Llorenç de Lleida. El Dr. Isidre Puig, professor de la Universitat de Lleida i ex-conservador del Museu de Lleida, pronunciarà la conferència: “Aventuras y desventuras del patrimonio artístico: el retablo de San Blas de Algayón”. L’acte, organitzat per l’ajuntament de Tamarit de Llitera, terme municipal al qual pertany la pedania d’El Gaió, compta amb la col·laboració del Museu de Lleida.

No és la primera vegada que l’Ajuntament de Tamarit de Llitera i el Museu de Lleida col·laboren en la difusió del patrimoni que originalment prové de la parròquia de la Franja. Ja es va fer amb la reproducció d’un Calvari atribuït a Pere Garcia de Benavarri, exposat al Museu de Lleida; i amb la d’una taula de Sant Miquel, de Miguel i Juan Ximénez, conservada al Philadelphia Museum of Art. En aquestes dos ocasions, va ser el conservador del Museu de Lleida, Alberto Velasco, l’encarregat d’impartir sengles conferències relacionades amb les obres.

A l’acte d’aquest vespre està previst que hi assisteixin el director del Museu de Lleida, Josep Giralt; l’ex-directora, Montserrat Macià; i el conservador Alberto Velasco.