Programa educatiu del Museu de Lleida 2022 - 2023

Les ciutats romanes de Ponent: Ilerda, Iesso i Aeso

L’exposició “Les ciutats romanes de Ponent: Ilerda, Iesso i Aeso” ens traslladarà a un temps històric que va assentar els fonaments de la nostra cultura actual. Un llegat que ha deixat una empremta fonamental en la nostra vida urbana i en l’ordenació del territori.

La proposta educativa de la mostra ens descobrirà els principals trets característics que configuraven la vida quotidiana dels nostres avantpassats romans: d’una banda, aspectes relacionats amb l’estructuració dels espais públics i la construcció d’infraestructures romanes (fòrums, termes, ponts, calçades, etc.), i de l’altra, particularitats dels nostres hàbits i costums actuals que encara perviuen de l’època romana (l’organització social, l’alimentació, el comerç, la religió, la llengua, etc.).

La proposta didàctica ofereix una visita guiada dinamitzada que pot ser complementada amb una ruta pels carrers de l’antiga Ilerda romana, amb l’objectiu que l’alumnat gaudeixi d’una experiència educativa vivencial que l’apropi al món que va propiciar l’antiga Roma. Els centres que ho considerin oportú podran incorporar a la visita el videojoc El tresor de Medusa, una experiència educativa en realitat augmentada.

Cicles educatius:
Educació infantil, educció primària, educació secundària, cicles formatius, batxillerat i educació d’adults

Visita al museu
Dates: del 28 de març al 22 de juny de 2023
Horari: de dimarts a divendres, de 10 a 14 h. Consulteu altres horaris.
Preu: 30 € / 60 € (itinerari + ruta)

Dades sobre la visita
Durada de la visita: 1 h 30 min / Visita al museu + ruta per la ciutat: 2 h 30 min
Disponibles: càpsula històrica, ruta per la ciutat i videojoc