Programa educatiu del Museu de Lleida 2023 - 2024

La ciutat de les llums

En el marc de la 35a Fira de Titelles de Lleida, el Museu de Lleida presenta una coproducció amb el Centre de Titelles de Lleida i el titellaire David Zuazola, amb l’objectiu de crear una ciutat feta de reciclatge amb la visió de les persones que l’habiten sobre la història de la seua pròpia ciutat.

ciutatllums02

L’espectacle La ciutat de les llums, que s’oferirà a les escoles, es desenvoluparà en una gran maqueta de la ciutat de Lleida situada a la sala d’exposicions temporals del museu. Una escenografia representativa de l’imaginari individual de la ciutadania de Lleida, que esdevindrà un espectacle de titelles i objectes, la temàtica del qual serà la ciutat i els seus habitants en conjunt, formarà una ciutat compartida per somnis i desitjos diferents, un hàbitat comú.

Aquesta maqueta serà el resultat d’un projecte col·laboratiu previ en què el museu i la Fira proposaran a la ciutadania l’oportunitat de representar la història de la ciutat que desitgen, imaginen o senten, partint de productes reciclats proposats per ells i elles mateixos als tallers. Així, amb l’ajuda i la direcció de l’artista David Zuazola, i amb la col·laboració de diferents centres educatius de Lleida i del territori, es podran construir aquells elements patrimonials que configuren la història de la ciutat de Lleida, se’n compondrà la banda sonora i es representarà l’espectacle.

Durada de la visita al museu: 45 min
Dates: del 6 al 17 de maig de 2024