Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Liníes Vermelles

Línies vermelles. La censura en la col·lecció de Tatxo Benet

Sala d’exposicions temporals i capella del museu

Fins al 10 de gener de 2021

Entrada gratuïta

L’exposició d’una selecció de les peces de la col·lecció Censored, de Tatxo Benet, al Centre d’Art La Panera i al Museu de Lleida pretén no només incidir en la visualització de les atrocitats que, per diferents motius, s’han ocultat en diferents punts del món, sinó visualitzar, a tall de repte, la censura mateixa en tant que atrocitat. Més que no pas un fantasma procedent dels àntics règims totalitaris o de la remota Santa Inquisició, la complexitat que presenta la censura en les societats contemporànies fa necessari afinar en la comprensió de la seva multiplicació de cares.

El Museu de Lleida acull obres d’Antoni Tàpies, Daniel G. Andújar, Joan Fontcuberta i Marta Minujín, a més de l’obra de Santiago Sierra, “Presos polítics a l’Espanya contemporània”, exposada de forma permanent a una de les sales del museu.

Fotos: Jordi V. Pou

Liníes Vermelles