Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

nitswebdestacat

Les 7es Nits Gastronòmiques del Museu de Lleida estaran dedicades a la cuina d’aprofitament

Els propers dies 8 i 9 de novembre tindran lloc les 7es Nits Gastronòmiques del Museu de Lleida, dedicades en aquesta ocasió a la cuina d’aprofitament i emmarcades en les activitats paral·leles de l’exposició Fams i abundàncies, que es pot visitar fins al 19 de novembre. Les Nits comptaran enguany amb la col·laboració de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida.

L’objectiu de la setena edició de les Nits és posar en valor la cuina d’aprofitament que al llarg dels segles ha anat configurant la nostra gastronomia. El programa inclou un recorregut per la col·lecció permanent del museu, durant el qual es faran uns tastos previs al sopar: paté d’anxoves, bastonets de pans especiats, sopa sòlida de la Pia Almoina, trinxat de patata i col amb cansalada i piloteta de patata i polenta. Els tastos aniran acompanyats dels vins Sió Pla de Lladoner i Siós Les Creus.

Tot seguit, es gaudirà d’un sopar inspirat en plats de referència de la cuina catalana, amb el denominador comú del bon aprofitament dels aliments, a la sala de conferències del museu, annexa a l’espai on hi ha l’exposició Fams i abundàncies. El menú del sopar inclou caragols amb samfaina, bacallà amb mel i espinacs, caneló de pollastre i tupina de porc; i de postres, moniato amb sucre i canyella i crema dolça de castanyes. Se serviran els mateixos vins que als tastets.

La visita serà dinamitzada pel periodista gastronòmic Rafa Gimena (Como Pomona) i guiada per l’educador del museu, Miquel Sabaté. La cuina i el servei aniran a càrrec de professors i alumnes de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Lleida.

Les Nits Gastronòmiques del Museu de Lleida arriben a la seva setena edició després de les primeres dedicades a les arrels de la nostra gastronomia “El sabor de la història” (2011); les segones, “Rememorant Leonardo da Vinci. Art, cuina i tecnologia’ (2012); les terceres, “Descobrint la cuina preromana” (2013); les quartes, “La cuina dels jueus” (2014); les cinquenes, dedicades a “La Cuina de les mil i una nits. Descobreix el llegat de Madina Larida” (2015); i les sisenes, l’any 2016, “Un banquet per al Marquès de Blondel”.

Descarregar el pdf amb el programa de les Nits Gastronòmiques