Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

programa a4

La VI Jornada Museus i Patrimoni de l’església a Catalunya tindrà lloc a Barcelona

El proper 29 de maig se celebrarà a Barcelona la VI Jornada  Museus i Patrimoni de l’església a Catalunya, dedicada en aquesta ocasió als tresors catedralicis i parroquials. A les catedrals i grans esglésies medievals i modernes catalanes, com arreu d’Europa, els objectes valuosos destinats al culte es desaven en llocs protegits que rebien el nom de thesaurus. El tresor, sobretot si contenia relíquies i materials luxosos i rars, incorporava alhora una dimensió de memòria col·lectiva i de Wunderkammer que es podia mostrar als visitants il·lustres: esdevenia així un protomuseu. En l’actualitat, els tresors constitueixen una tipologia museística pròpia entroncada amb aquest origen, que manifesta la personalitat de la institució generadora i alhora conserva algunes de les obres d’art més destacades del nostre país. Aquestes jornades es proposen reflexionar sobre la història i la realitat dels tresors, peces clau en el panorama museològic català.

VI Jornada Museus i Patrimoni (pdf)

programa a4