Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

mosaicdestacatok

La Panera i el Museu de Lleida participen de la iniciativa Recuperart-19

El Centre d’Art La Panera i el Museu de Lleida participen del projecte Recuperart-19, adreçat al col·lectiu de professionals de la salut, i que té per objectiu activar recursos personals per afavorir efectes positius en l’estat anímic amb l’objectiu de combatre l’ansietat, la depressió i les manifestacions lleus d’estrès posttraumàtic d’aquest col·lectiu

Les dos institucions lleidatanes són dos dels 16 museus catalans que formen part del projecte, inclòs en l’estratègia d’Arts en Salut de l’ICS, i que s’ha presentat aquest dilluns al Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), amb la presència de la consellera de Cultura, Mariàngela Vilallonga, i de la consellera de Salut, Alba Vergès

El Centre d’Art La Panera és l’únic centre d’arts visuals que participa en aquest programa, degut a la seva trajectòria de treball en context sanitari com el programa Radiació+++ que li ha portar a guanyar el premi ACCA 2018, modalitat educació.

A més, el Centre d’Art la Panera també forma part del Grup Motor Arts&Health configurat per sanitaris.

Des del Centre d’Art la Panera, les peces que es treballaran pertanyen a les mostres “Sergio Prego. Ona”, a cura de Julia Morandeira,  “Safe, safe, safe. The pulse of the house beat softly” d’Alex Reynolds a cura d’Anna Manubens, i “Damunt d’aquest caos construiré una casa”, de Democracia.

De la seva banda, el Museu de Lleida fa una proposta per treballar cinc objectes de la seva exposició permanent, que comprenen una gran diversitat d’èpoques i de tècniques artístiques: un fragment del mosaic del Romeral d’Albesa , del segle IV, procedent de la vil·la del Romeral d’Albesa (Noguera); un fragment de les pintures murals de la Pia Almoina (c.1330), procedents del refectori de la Pia Almoina de la Seu Vella de Lleida; el tapís “La suplicació de Mestra” (c. 1500-1510), que forma part de la col·lecció de tapissos procedents de la Seu Vella de Lleida; la taula de Sant Julià d’Aspa (c.1450), atribuïda a Jaume Ferrer II, procedent de la Capella del Palau residencial dels bisbes de Lleida a Aspa; i l’obra de Santiago Sierra “Presos polítics a l’Espanya contemporània” (2018), dipositada al Museu de Lleida pel seu propietari de manera temporal.

Descarregar nota de premsa (PDF)