Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Obra: Víctor Pérez Pallarés. Fons Museu de Lleida Diocesà i Comarcal

Itinerari: les pintures murals de Víctor Pérez Pallarés (Ruta 1)

Aquest dissabte 7 de març hem preparat una interessant activitat amb la qual coneixerem algunes de les pintures murals de Víctor Pérez Pallarés de la ciutat de Lleida.

L’activitat començarà a les 11 hores al mateix Museu, on visitarem breument l’exposició De l’esbós al mur. Víctor Pérez Pallarés, muralista.

Després, iniciarem la ruta a l’edifici dels Sindicats, a la sala d’actes del qual, trobem 7 murals acrílics d’en Pallarés, de gran modernitat tot i ser un encàrrec executat en època del sindicat vertical. Aquestes pintures fan al·lusió a al·legories dels diferents sectors del treball.

Seguirem l’itinerari a l’edifici de la Paeria, on hi ha un mural que ocupa tot el mur nord del distribuïdor que ordena l’espai de la primera planta de l’edifici, i que serveix d’avantsala de la sala de plens. Mostra l’escena de la llegenda de la concessió dels usatges i l’escut a la ciutat de Lleida per part de Jaume I en recompensa per la participació de cavallers lleidatans a la conquesta de València l’octubre de 1238.

Això és el que visitarem a la primera ruta. N’hi haurà una altra el dia 21 de març, en què visitarem la Diputació de Lleida, l’església del Carme i el Santuari de Sant Antoni de Pàdua (Frarets)