destacat

Inauguració de l’exposició “Romans a Ponent. Ilerda, Iesso, Aeso”

El proper dijous 14 de setembre, a les 19.00 hores, s’inaugura l’exposició “Romans a Ponent. Ilerda, Iesso, Aeso”, organitzada pel Museu de Lleida, i que ha comptat amb la col·laboració de l’Arxiu Arqueològic de Lleida, el Museu de Guissona Eduard Camps i el Museu de la Conca Dellà.

L’exposició explica la romanització de Ponent des dels moments de conquesta fins a la consolidació imperial, entre el I ane i el II/III, a través del seu fenomen fonamental: la ciutat. I en concret, parla de les tres ciutats principals del territori de ponent: Lleida (Ilerda), Guissona (Iesso) i Isona (Aeso), i dels seus habitants, però també de l’ager d’aquestes ciutats, amb exemples d’algunes vil·les. Es podrà visitar fins al 14 de gener de 2024.

invitacioweb