Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Seminari

III Seminari teoricopràctic sobre pintura mural: l’acabat final i la incorporació en un nou espai

El Museu de Lleida: diocesà i comarcal i el Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya, amb la col·laboració de l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova, organitzen els dies 26 i 27 de març, el III Seminari Teoricopràctic sobre pintura mural, en aquesta ocasió dedicat a L’acabat final i la incorporació en un nou espai. Aquest seminari és la continuació i cloenda dels dos que es van impartir anteriorment els anys 2011 i 2012.

Els seminaris s’han articulat al voltant d’unes pintures murals de Josep Minguell i Cardenyes, que l’Hospital Universitari Arnau de Vilanova va dipositar al Museu de Lleida. Davant la necessitat de conservar adequadament aquestes pintures i donat que, avui en dia, l’arrencament de pintures murals és una excepcionalitat dins de la disciplina de la conservació-restauració, es va decidir fer una primera edició del Seminari, dedicada a La decisió de realitzar un arrencament: teoria i praxi, que va tenir lloc el 31 de març i l’1 d’abril de 2011. Aquest cas tan singular ens va permetre, alhora, conèixer i compartir aquesta experiència amb diversos professionals de la conservació-restauració, amb els assistents al Seminari i amb el propi autor de les pintures, el targarí Josep Minguell.

La segona edició del Seminari, que es va dur a terme el 19 i 20 de juny de 2012, va estar dedicada a El traspàs de pintura mural a un suport després del seu arrencament, com a actuació més adient per a la seva preservació.

I aquesta tercera i última edició té l’objectiu d’exposar els diferents acabats que poden realitzar els conservadors-restauradors de pintura mural, a més de valorar les diferents possibilitats d’incorporar-les a un nou espai. En aquesta ocasió, a banda de les conferències, taules rodones i pràctiques, en què participaran diversos professionals, comptarem amb la presència, un cop més, de l’autor de les pintures murals sobre les quals es treballa, Josep Minguell, que en aquesta ocasió estarà també acompanyat d’un altre gran pintor muralista, Víctor Pérez Pallarés, l’exposició del qual De l’esbós al mur. Víctor Pérez Pallarés, muralista, estarà oberta fins al proper 22 de març. No obstant, la mostra restarà muntada mentre duri el Seminari.

Descarregar pdf del programa