Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

activitat familiar

Gran participació a les activitats familiars del Museu de Lleida

Una vintena de persones ha gaudit aquest diumenge al Museu de Lleida de l’activitat familiar Mites i llegendes, adreçada avui a famílies amb nens i nenes de 3 a 6 anys. Un recorregut per les sales del Museu, aturant-se davant d’obres com la reproducció de la balma del Cogul, el déu Bes, el cap de sàtir, la Medusa del Romeral d’Albesa o l’Apol·lo i Pan, ha servit per conèixer alguns dels mites i llegendes de la nostra història. Després, les famílies han pogut elaborar un dels personatges de la mitologia clàssica. El proper diumenge, 6 d’abril, es tornarà a repetir aquesta activitat, en aquesta ocasió, per a famílies amb canalla de 7 a 12 anys.

Tanmateix, Mites i Llegendes no és la primera activitat familiar d’enguany. En el marc de l’exposició temporal “Catalunya i la Guerra de Successió”, que es pot visitar al Museu fins al 31 de març, una seixantena de persones va poder realitzar l’activitat Lleida 1707, descobrim la ciutat captiva, amb la qual els nens i nenes, acompanyats de les seves famílies, van conèixer la Lleida de principis del segle XVIII i els fets cabdals per a la nostra història que hi van tenir lloc.

I per a més endavant, ja estan previstes altres activitats, com La Lleida medieval de les tres cultures; Artista i artesà. A la recerca del pintor Antoni Viladomat (activitat paral·lela a l’exposició “El pintor Antoni Viladomat. El relat pintat”, que s’inaugurarà el proper 12 de maig); a més d’una activitat familiar en anglès, Discover the hidden animals in the Museum of Lleida.

Totes aquestes activitats estan pensades perquè pares, avis, tiets i fills hi participin i passin una bona estona junts.