jasonimedeadestacat

El tapís ‘Jàson i Medea’ viatja fins a Toledo on formarà part d’una mostra sobre el Cardenal Cisneros

Un dels tapissos de la col·lecció del Museu de Lleida, concretament el de ‘Jàson i Medea’, ha viatjat fins a Toledo per participar a l’exposició temporal Cisneros. Arquetipo de virtudes, Espejo de prelados, que es podrà veure a la Catedral Primada fins al gener de 2018

El tapís ‘Jàson i Medea’ forma part de la important col·lecció de quinze tapissos procedents de la Seu Vella que es conserven al Museu de Lleida. Pertany a la sèrie de ‘Mitologia’, que agrupa cinc tapissos amb una temàtica basada en mites o narracions de l’antiguitat clàssica, que també tenen en comú que es tracta de produccions de tallers de Brussel·les, teixits el primer quart del segle XVI (c. 1500-1510), i amb cartrons que semblen d’un mateix autor, identificat com a Jan van Roome. Van ser donats a la Seu Vella pel bisbe Jaime Conchillos.

L’exposició Cisneros. Arquetipo de virtudes, Espejo de prelados s’emmarca en els actes que commemoren el Vè centenari de la mort del Cardenal Francisco Jiménez de Cisneros i està comissariada per Juan Pedro Sánchez Gamero, Canonge Responsable de Patrimoni de la Catedral de Toledo. La mostra reunirà unes 200 obres, provinents tant de la Catedral com d’altres institucions, i pretén aprofundir en la figura de Cisneros, desenvolupant un complex recorregut per la trajectòria vital del Cardenal en totes les seves facetes.

trasllattapis

La conservadora del museu, la Dra. Carmen Berlabé, participa en un congrés internacional sobre tapissos a Valladolid

D’altra banda, la Dra. Carmen Berlabé, conservadora del Museu de Lleida, participarà el proper 27 d’octubre al Congrés Internacional ‘Magnificencia y fasto de Carlos V a Felipe VI. Devenir de los tapices en la Historia”, que se celebra a Valladolid i Tordesillas. Berlabé parlarà sobre els tapissos de la catedral de Lleida.

Programa del Congrés (pdf)