Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

mdlldestacat

El Museu de Lleida rep un dels Premis Nacionals de Cultura 2019

El Consell Nacional de la Cultura i de les Arts (CoNCA) ha reconegut enguany amb el Premi Nacional de Cultura el Museu de Lleida, pel servei que fa al territori i la rellevància de la seva col·lecció, fruit de la concentració i la fusió de béns arqueològics, col·leccions antigues i art de diverses disciplines i objectes artístics.

El Museu de Lleida ha estat premiat juntament amb nou persones i entitats més: Maria Bohigas, Jaume Cabré, Josefina Matamoros, Clara Peya, Josep Ponsatí, Carme Ruscalleda, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, la Federació d’Ateneus de Catalunya i Litterarum Móra d’Ebre . Fira d’Espectacles literaris. El jurat destaca dels premiats la singular empremta que han deixat en disciplines com ara la literatura, les arts visuals, la música, el patrimoni, l’arquitectura i l’urbanisme, la cultura popular i la gastronomia, incorporada per primer cop als Premis.

La cerimònia tindrà lloc el dijous 4 de juliol al teatre L’Artesà del Prat de Llobregat, l’edifici modernista més emblemàtic de la ciutat, construït el 1919, i a punt de reobrir les seves portes després d’estar en desús des del 1988.

Els Premis Nacionals de Cultura celebren el 2019 la 44a edició i per onzè any consecutiu són concedits pel plenari del CoNCA (actualment format per Carles Duarte, David Albet, Mercè Gisbert, Pilar Parcerissas i Isona Passola). En els premiats d’enguany hi conflueixen l’excel·lència i la innovació, així com una visió integral del territori -de la Catalunya Nord a les Terres de l’Ebre, de Barcelona a Lleida- i una àmplia representació generacional. Reconeixen exponents de la nostra cultura popular i també de l’avantguarda artística, i reivindiquen el paper fonamental de la dona en la nostra vida cultural.

Text: adaptació de la nota de premsa del servei de premsa dels Premis Nacionals de Cultura 2019

Foto: I. Ruano

fotogrupweb