Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

retauledestacat

El Museu de Lleida rep en dipòsit el retaule gòtic de Sant Bartomeu de l’església de Capella, propietat de Tatxo Benet

El retaule de Sant Bartomeu, obra de Pere Espallargues i procedent de l’església de Sant Martí de Capella, a la Franja, s’incorpora als fons del Museu de Lleida gràcies al dipòsit del seu propietari, Tatxo Benet, conscient de la transcendència històricoartística d’aquesta obra i de la importància que té per al museu a l’hora de completar el seu discurs sobre la història de la Franja.

L’obra es troba en bon estat de conservació i ha pervingut íntegra, cosa força excepcional. La Generalitat de Catalunya l’ha inclòs al Catàleg del Patrimoni Cultural i l’ha declarat inexportable. El retaule s’exposarà a l’Espai 0 fins a finals de setembre.

L’ingrés d’aquesta obra a les col·leccions del Museu de Lleida s’emmarca en els esforços que es fan des de la institució per combinar la política d’adquisicions públiques i el mecenatge privat a l’hora d’incrementar la qualitat dels fons actuals, però també demostra el compromís del mecenes amb el territori, la seva gent i el país.

Nota de premsa

Foto: Museu de Lleida (Santi Iglesias)

retauleweb