Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

vilarsdestacat

El Museu de Lleida rep el premi Musa de la revista Auriga per l’exposició sobre la Fortalesa dels Vilars d’Arbeca

La revista Auriga, única publicació en català dedicada a la divulgació del món antic a Catalunya, ha guardonat amb el premi Musa d’exposicions sobre el món antic la mostra La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca. Terra, aigua i poder en el món iber, organitzada pel Museu de Lleida, conjuntament amb la Universitat de Lleida i la Diputació de Lleida. L’exposició, comissariada pels professors de la UdL Emili Junyent i Joan B. López, repassava més de trenta anys dels treballs d’arqueologia, recerca i recuperació patrimonial que s’han dut a terme a la fortalesa ibèrica dels Vilars d’Arbeca, des del seu descobriment (1974) i l’inici de les excavacions (1985) fins a l’actualitat. Per primera vegada, es van mostrar un centenar d’objectes arqueològics recuperats a les excavacions, entre els quals ceràmica, molins, objectes metàl·lics, de pasta de vidre, etc.

La Fortalesa dels Vilars d’Arbeca. Terra, aigua i poder en el món iber es va poder visitar al Museu de Lleida entre el 19 de maig i el 31 de juliol de 2016; posteriorment, es va veure a l’ajuntament d’Arbeca, entre el 30 de setembre i l’11 de desembre de 2016; per últim, el Museu d’Arqueologia de Catalunya (MAC) va acollir la mostra entre el 9 de febrer i el 30 d’abril d’aquest any 2017.

El premi Musa de la revista Auriga ha estat concedit ex aequo al Museu de Lleida i al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona per l’exposició El fil de la Història. Centcelles, el nostre objectiu, un projecte educatiu per a compartir, que es podrà veure fins al 7 de gener de 2018 al MNAT.