tauladestacat

El Museu de Lleida rep dos taules gòtiques del Mestre de Vielha adquirides per la Diputació de Lleida

Les taules han quedat exposades a les sales del gòtic, on ajudaran a complementar l’exposició permanent dedicada a la segona meitat del segle XV. Les obres eren propietat d’un particular i amb la seva adquisició, la Diputació facilita la seva exhibició en una institució pública. Les dos taules corresponen a dos carrers de retaule, on s’hi representen l’Anunciació, a la part superior, i els sants Fabià i Sebastià a l’inferior. Els dos carrers haurien format part d’un retaule més gran. L’autoria de les taules s’ha atribuït al Mestre de Vielha, per les característiques estilístiques que hi apareixen.

Amb la incorporació d’aquestes dos taules a l’exposició permanent del museu es completa la part del museu dedicada als quatre pintors que treballen entre Catalunya i Aragó a la segona meitat del segle XV: Pere Garcia de Benavarri i els seus deixebles, Pere Espallargues, el Mestre de Vielha i, finalment, Jaume Ferrer II. Aquesta adquisició i dipòsit per part de la Diputació de Lleida s’emmarca plenament en la política d’adquisicions del Museu de Lleida, que persegueix potenciar l’ingrés d’obres relacionades amb un dels grans capítols artístics del territori: els pintors gòtics que treballen indistintament en terres de Lleida i Aragó, unides històricament durant segles.

Nota de premsa

taulaweb