Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Museu de Lleida _ 27 03 2008

El Museu de Lleida reobre les portes el 6 de juny

El Museu de Lleida té previst reobrir les seves portes el proper dissabte 6 de juny, tant a l’exposició permanent com a la mostra d’obres seleccionades de la Col·lecció Gelonch Viladegut, que es podrà visitar fins a finals de 2020.

Després d’haver tancat el museu el passat 13 de març amb motiu de les mesures sanitàries dictades per fer front a la pandèmia del coronavirus SARS-Cov-2, ja fa setmanes que el museu treballava en l’elaboració d’un Pla de reobertura que garantís la màxima seguretat tant per al públic com per a les treballadores i treballadors del museu, així com per a la correcta conservació de les seves obres d’art. Es vol trasmetre la idea que el Museu de Lleida és un espai segur i saludable, que en aquests moments de desconfinament progressiu pot proporcionar moments de gaudi i comfort, molt recomanats tant pels professionals sanitaris com per d’altres sectors, com el de l’educació.

El Pla de reobertura fixa les mesures de prevenció i higiene, de distanciament i de senyalització per garantir aquesta seguretat. Aquestes mesures són:

- L’ús de la mascareta serà obligatori
- Caldrà respectar la distància mínima de seguretat de 2 metres entre persones
- Caldrà desinfectar-se les mans amb la solució hidroalcohòlica que proporcionarà el museu
- L’aforament general estarà reduït a la capacitat establerta en cada fase de l’estat d’alarma, i els auxiliars ordenaran el flux de visitants per        evitar agrupacions en el recorregut de la visita
- Estarà prohibit tocar objectes i vitrines
- Hi haurà habilitades zones de descans per qui ho necessiti
- La visita al museu serà individual o en grups de convivència. Queden suspeses, de moment, les visites guiades per a grups i els itineraris i       tallers educatius.
- L’ús de l’ascensor quedarà reduït a les persones amb dificultats de mobilitat, sempre prioritzant el seu ús de manera individual
- Per accedir a la botiga, caldrà l’ús de guants, que proporcionarà el museu.
- Les taquilles situades a la recepció del museu estaran, de moment, tancades
- S’han reforçat els serveis de neteja i es tancaran alguns dels lavabos
- Caldrà seguir en tot moment les indicacions del personal del museu
L’entrada al museu serà gratuïta fins al 30 de juny. Després, es prioritzarà el pagament amb targeta de crèdit