Visita el museu!

Programa educatiu del Museu de Lleida 2023 - 2024

pradodestacat

El Museu de Lleida participa al projecte “El arte que conecta” del Museo del Prado

A partir del 23 de setembre i fins al 20 d’octubre de 2024, el Museu de Lleida exposarà l’obra “Beatriu van Hemmema, comtessa d’Oxford”, del pintor flamenc Anton van Dyck.

El projecte és una iniciativa conjunta del Museo del Prado i de Telefónica, i té l’objectiu d’atansar obres mestres de la col·lecció del museu madrileny a diferents localitats de l’estat espanyol.

“El arte que conecta” és un projecte que permetrà que museus repartits per tot l’estat espanyol exhibeixin algunes de les obres mestres de la pintura que formen part dels fons del Prado.

El Museu de Lleida exposarà l’obra “Beatriu van Hemmema, comtessa d’Oxford”, del pintor flamenc Anton van Dyck, el pintor flamenc més important després de Rubens a la primera meitat del segle XVII. L’obra que acollirà el Museu de Lleida és un retrat, característic de l’última etapa del pintor. L’obra mostra Beatriu van Hemmema, de família de Frisia, que va contreure matrimoni abans de 1626 amb Robert de Vere, comte d’Oxford. La rosa que sosté a la ma s’associa a la fecunditat en retrats femenins. La pintura està signada i datada a la roca sobre la qual recolza les seves mans, possible símbol de la seva fortalesa. Aquesta obra va ingressar a la Col·lecció Real el 1745 procedent de la col·lecció del duc de l’Arco.

Més info: https://www.museodelprado.es/

Foto: Museo del Prado