Slide background

Visita el museu!

Slide background

Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Slide background

Slide background

liladestacat

El Museu de Lleida organitza una jornada en el marc del projecte LILA

El Museu de Lleida acull el proper divendres 16 d’octubre, de forma virtual, la quarta jornada de la xarxa internacional de recerca Learning at the Intersection of Language and the Arts (LILA), una col·laboració entre University of Leeds, Universitat Autònoma de Barcelona, Leeds Libraries, Pudsey Wellbeing Charity, Museu de Lleida i The British Museum, finançada per l’Arts and Humanities Research Council (AHRC).

El tema de la jornada, organitzada pel Museu de Lleida i la Universitat Autònoma de Barcelona, serà “La pertinença”, i se centrarà en les qüestions següents: com es faciliten, problematitzen o censuren les diverses formes d’expressió (lingüístiques, artístiques, culturals, etc)? ; quin és el rol d’aquestes diferents formes d’expressió en els processos de facilitar, problematitzar o censurar?; quin és el rol que juguen les institucions en aquests processos?

Entre els ponents de la jornada hi ha Mikel Asensio (Universidad Autónoma de Madrid); Yacine Belahcene (músic); Imma Boj (Museu de la Història de la Immigració de Catalunya); Najat El Hachmi (escriptora) i Miquel Sabaté (Museu de Lleida).

Ateses les actuals circumstàncies sanitàries la jornada serà totalment virtual. Les ponències seran en català i castellà via plataforma Zoom i es comptarà amb interpretació simultània a l’anglès. Les inscripcions estan obertes i per accedir-hi cal entrar en aquest enllaç: INSCRIPCIONS

La xarxa LILA estudia la relació entre el llenguatge i les arts creatives (arts visuals, drama i performance, dansa, música, poesia, cinema i molt més) per a l’aprenentatge. En contextos educatius formals, i sovint també en entorns informals, el llenguatge és el mitjà principal per expressar, reconèixer i avaluar l’aprenentatge. No obstant això, les arts són cada cop més utilitzades en serveis públics com la salut i el benestar, el suport als migrants i la infància, i en contextos en els quals investigadors i organitzacions culturals busquen comunicar-se amb públics més amplis. La xarxa LILA respon, doncs, a la necessitat d’entendre millor la relació entre el llenguatge i les arts per aprendre en aquests contextos informals. Té com a objectiu generar visions sobre la comunicació d’allò que és impossible de comunicar amb llengües: la narració del coneixement inconscient, coses sobre les quals la gent no sap parlar, no té llenguatge o se li impedeix parlar.