Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

DSC_6264 copia

El Museu de Lleida ha finalitzat els treballs de restauració de la Mare de Déu dels Dolors de l’Oratori dels Dolors de la ciutat

El Museu de Lleida: diocesà i comarcal ha restaurant al seu taller de restauració la figura de la Mare de Déu dels Dolors, propietat de la Congregació de Nostra Senyora dels Dolors de Lleida, i que habitualment es troba a l’Oratori dels Dolors de la ciutat. La intervenció ha assolit l’objectiu d’arranjar les deficiències de l’escultura, ocasionades pel pas del temps.

La Mare de Déu dels Dolors data del 1943 i és obra de l’escultor barceloní Josep Campanyà. És una reproducció exacta de la figura original, del segle XVIII i obra de l’escultor Juan Sáez, que va ser destruïda durant un incendi l’any 1936. La nova figura es va instal·lar al cambril de l’Oratori dels Dolors el 1951 i, a més de posar-se públicament al culte, sortia en processó fins que, per causa dels desperfectes ocasionats al llarg dels anys, es va optar per fer una còpia, que és la que actualment surt en processó, mentre que la figura que ara es restaura al Museu va quedar al culte a l’Oratori.

El procés de restauració de la figura ha consistit en el desmuntatge dels diferents elements que conformen la Mare de Déu dels Dolors (bàsicament la peanya i els braços), la consolidació i reompliment de les esquerdes que l’escultura tenia al seu revers, a la peanya, a la cara i als braços, una neteja i desinfecció generals, la fixació de la policromia, sobretot a la peanya, i la reintegració cromàtica.

La Mare de Déu dels Dolors va ingressar al taller de restauració del Museu el passat 23 de setembre, a petició de la Congregació de Nostra Senyora dels Dolors de Lleida, i està previst que avui mateix, un cop finalitzada la seva restauració, torni a l’Oratori on es troba habitualment.