Programa educatiu del Museu de Lleida 2019 - 2020

Dipòsit de la Col·lecció Gelonch Viladegut

Cor de l’església

Fins a finals de 2020

La donació que Antoni Gelonch ha fet de tota la seva col·lecció al Museu de Lleida és una generosa acció de mecenatge que posarà a l’abast dels lleidatans, i de tot el país, un conjunt de gravats de primeríssim nivell, que inclouen obres d’autors com Dürer, Rembrandt, Goya, Picasso, Tàpies, Miró, Warhol o Barceló, per citar-ne només alguns dels més coneguts. La Col·lecció Gelonch Viladegut està formada per un total de 1001 obres, que recorren la història del gravat en el món occidental des del segle XV fins als nostres dies i que apleguen les principals escoles i tècniques.

Fins a finals d’aquest any 2020 una exposició, situada a l’espai del cor de l’església, mostrarà una selecció de les obres més rellevants de la Col·lecció. Aquesta donació és la més important que rep el Museu de Lleida i posa de manifest l’absoluta generositat del seu propietari, el lleidatà Antoni Gelonch. El Museu de Lleida només pot mostrar el seu agraïment envers un dipòsit que permet ampliar la diversitat del fons artístic de la institució i implica poder incorporar a l’exposició permanent obres d’alguns dels autors europeus més rellevants i, d’aquesta manera, dotar al discurs històric i artístic del museu d’una mirada universal. A més, amb el dipòsit de Gelonch es recupera una vella tradició dels empresaris catalans de cedir la seva col·lecció privada a una institució pública.

Descarregar la nota de premsa (pdf)

Fotos: Laia Navarra

gelonch1