Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

dimdestact

DIM i Nit dels Museus 2018 al Museu de Lleida

Un any més, el Museu de Lleida participa en el Dia Internacional dels Museus (DIM2018) i en la Nit dels Museus i ofereix un seguit d’activitats, enguany relacionades amb el lema proposat pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM), “Museus hiperconnectats. Enfocaments nous, públics nous”: un parell de conferències, portes obertes i la celebració de la Nit dels Museus

El proper 18 de maig, Dia Internacional dels Museus, la comunitat museística mundial celebra la seva jornada, enguany sota el lema “Museus hiperconnectats”, no només a través de les tecnologies, que permeten arribar més enllà de les audiències habituals i trobar nous públics, sinó directament en contacte amb la societat, les comunitats locals i els diversos grups que les componen.

El Museu de Lleida, juntament amb la resta d’equipaments que conformem la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, segueix el lema proposat per l’ICOM i ha endegat la campanya ‘Museus, hiperconnectem-nos!’, que palesa el treball en xarxa entre els diferents museus simbolitzant-lo amb un intercanvi d’objectes que parlen no només de la nostra connexió, sinó també de la voluntat de connectar amb nous públics i de presentar el nostre patrimoni des de nous enfocaments. El Museu de Lleida ha ‘cedit’ al Museu Diocesà d’Urgell (La Seu d’Urgell) un fragment de retaule procedent de l’església de Sant Feliu de la Pobleta de Bellveí, de mitjan segle XVI; i ha ‘rebut’ l’obra De nit i de signes de Josep Guinovart, que forma part dels fons del Museu d’Art Jaume Morera de Lleida, i que estarà exposada aquests dies a l’Espai 0 del Museu de Lleida.

Les activitats del DIM començaran aquest mateix dijous 17 de maig amb la conferència “La pintura del segle XVI a les valls pirinenques: ‘els retaules sense temps’. El cas del retaule de la Pobleta de Bellveí”, que el conservador del Museu de Lleida, Alberto Velasco, impartirà al Museu Diocesà d’Urgell, a la Seu d’Urgell, en el marc d’aquesta ‘hiperconnexió’ entre els dos museus i l’objecte que hem cedit per a l’ocasió.

L’endemà, 18 de maig, Dia Internacional dels Museus, hi haurà jornada de portes obertes i una xerrada a l’Ajuntament de Tàrrega del conservador del museu, Alberto Velasco, en el marc de la presentació del retaule de Sant Antoni Abat, del pintor Ramon de Mur (s. XV), adquirit per la Generalitat de Catalunya i dipositat al Museu Comarcal de l’Urgell.

Durant la Nit dels Museus, que enguany té lloc el dissabte 19 de maig, hi haurà jornada de portes obertes des de les 20h i fins a mitjanit tant a l’exposició permanent com a la mostra Agramuntophitecus. Guinovart, matèria i litúrgia, inaugurada el passat 9 de maig. L’exposició, organitzada conjuntament amb l’Espai Guinovart d’Agramunt i emmarcada en la programació de l’Any Guinovart, presenta un diàleg entre objectes de les col·leccions del museu i obres de Josep Guinovart.

A més, durant la nit, una de les façanes del museu mostrarà una projecció, obra d’Adrià Noguero, inspirada en aquesta mostra temporal i que es projectarà a les 22, a les 22.30 i a les 23h.

Per últim, durant tota la nit també es podrà trobar material informatiu del Cercle d’Amics del Museu de Lleida a la recepció del museu.

DIM_i_Nitdelsmuseus(petit)

Descarregar cartell (pdf)