Programa educatiu del Museu de Lleida 2017 - 2018

DIM_i_Nitdelsmuseusdestacat

DIM i Nit dels Museus 2017

El Museu de Lleida celebra un any més el Dia Internacional dels Museus (DIM), el proper 18 de maig, així com la Nit dels Museus, que enguany tindrà lloc el dissabte 20 de maig. És per això que us proposem un seguit d’activitats, sota el lema ‘Memòries compartides’, que començaran el dimarts 16 i s’allargaran fins al dissabte 20 de maig.

El tema del Dia Internacional dels Museus 2017, proposat pel Consell Internacional de Museus (ICOM), és “Museus i històries punyents: dir allò que no es pot explicar als museus”. Aquest tema ressalta el paper dels museus que, posant-se al servei de la societat, poden convertir-se en centres de pacificació de les relacions entre els pobles. Igualment, posa de relleu com l’acceptació d’un passat dolorós constitueix un primer pas per imaginar un futur comú sota el signe de la reconciliació. Aquest tema convida els museus a posicionar-se com a actor d’apaivagament de les històries traumàtiques passades gràcies a la mediació i a la pluralitat de punts de vista expressats.

A continuació podeu veure les activitats que us proposem

Descarregar el document en pdf

DIM_i_Nitdelsmuseus